maanantai 10. elokuuta 2015

NYC

MAANANTAI
08/10/2015 siis saavuttiin Nyciin.
Ekan päivä meni aikalailla matkustaessa vaan, ja aikaeron takia jalkeilla tuli oltua melkeenpä vuorokauden ympäri. Ennen kymmentä ketään ei päästetty nukkumaan haha! Majotuttiin vielä hotellihuoneisiin iun päästiin kentokentältä pois bussikuljetuksella. Lähdettiin etsimään porukassa jotain kivaa raflaa, ja super nälkäisinä päädyttiinki vkåymään Subissa ja evästä ostettiin CVS:stä. Super väsyneinä käytiin lopulta nukkumaan.

TIISTAI
Jetlagin takia heräsin neljältä aamulla, enkö sen jälkeen saanut enää unta. Reippaana päätettiin toisen vaihtarin, Ellan, kanssa mennä aamupalalle jo 6.30, ja sen jälkeen lähdettiin kauppaan ja kävelylle lähialueelle. Tosiaan siis satoi kuin saavista kaatamalla, eikä sateenvarjo paljoa auttanut.
Koulutuksessa käytiin ihan perusasioita. Vapaa-ajalla köytiin syömässä Wendys's:ssä salaatit (wuhuu jotai terveellisen suuntaista!!). Kiertoajelulla mentiin muun muassa China Townin läpi, pysähdyttiin rantabulevardille ottamaan kuvia meistä vaihtareista ja horisontissa näkyvästä Vapaudenpatsaasta, sekä käytiin katsomassa WTC tornien muistomerkkejä. Jokaisesta paikasta minkä ohi menimme, kertoi meidän "opas" jotain.
Kiertoajelun jälkeen oli vapaa-aikaa, jolloin käytiin kaupoissa ja syötiin. Ei ollut kauhea shoppausfiilis, joten mitään ei tarttunut mukaan.
Illalla oli vielä Broadway musikaali Lion King, joka oli hieno. Matkalla takaisin hotellille Veeran kanssa eksyttiin moneen kertaan, ja laitettakoon tuo väsymyksen piikkiin! Vihdoin päästiin kukkumaan aivan liian myöhään...

KESKIVIIKKO
Sain hyvin unta seiskaan asti (wuhuuuu!!) ja vapaa-aikaa oli kahteen asti, ennen koulutusta. Käytiin Empire State Buildingissa ja syömässä. Me kokeiltiin myös aitoa new yorkilaista taksia!
Koulutuksessa käytiin tärkeitä asiota ja viime hetken kysymyksiä. Tämän jälkeen oli taas vapaa-aikaa jolloin kierreltiin kaupoissa.
Illalla löhdettiin limusiinikulkueessa kohti The View ravintolaa. Kierreltiin pitkin Manhattania puolentoista tunnin verran juoden kokista shampanjalaseista - oli aika hieno olo kaikilla.
The View ravintola on siis Marriott hotellin ylimmässä kerroksessa ja ruokailutila on ns. pyörivä tasanne. Ravintolasta oli aivan mahtavat näkymät! Ruoka oli myös aivan ihanaa, harmittaa hieman etten syönyt enempää... Ja ei ruokaseurakaan ollut yhtään huonoa haha.
Hotellille päästyä ilta menikin pakkaillessa.

TORSTAI
Bussi kohti JFK:n lentokenttöö lähti 5.30. Lentokentällä aika meni tosi nopee ja yhtäkkiä istuinki koneessa kohti Syracusia!