perjantai 21. elokuuta 2015

CANADA

Tällä viikolla tehtiin pikkureissu Kanadan puolelle. Rajalle siis tosiaan on täältä mun kotikylästä matkaa vaan joku 2 tuntia!

Tiistai aamuna 7 am oli ensimmäinen Rotary kokous jossa kävin! Vaikka käytiin vain pikaisesti esittäytymässä ja aikaa kului vain puoli tuntia, vaikuttivat kaikki klubilaiset supermukavilta ja kiinnostuneilta vaihtarista, eli minusta!

Tiistaina suunnattiin ekana New York Cityn lähistölle Westchesteriin, jossa yövyttiin yksi yö. Tähän syy oli se, että Ranskaan menevän host-siskoni viisumi piti hakea itse Ranskan konsulaatista New York Citystä, koska jostain syystä sitä ei postiteta kotiin.
Newchesterissä ei tehty mitään ihmeellistä, käytiin uimassa hotellin altaalla, pojat kövi kuntosalilla, syötiin take-away Chipotle ruokaa hotellin terassilla ja vaan oltiin.

Keskiviikkona aikasin aamulla vedettiin aamupalat naamariin ja lähdettiin kuuden tunnin ajomatkalle kohti Kanadan rajaa. Matka meni pitkälti nukkuessa ja pepun puutuessa kaikesta istumisesta.
Keskiviikkona ehdittiin vielä käydä perillä Montrealissa katselemassa kaupunkia: tarkistettiin Vanhakaupunki, China Town ja osa Underground Mallista. Käytiin syömässä päiväruoka China Townissa ja ruoka oli tooooooooosi hyvää!

Torstaina käytiin kahvilla taas China Townissa jossa maistoin kiinalaista jääteetä, Bubble Teetä, jossa oli ns. karkkipalloja pohjalla ja ihan normaalia jääteetä, kierreltiin kaupunkia ja mentiin nyt varsinaisesti Underground Mallille ja sain maistaa (kuulemma) erittäin kuuluisaa ja suosittua kanadalaista ruokaa nimeltä Poutine. Siinä on ranskalaisia, vähän kuin ruskeaa kastiketta ja jännää "juustoa" joka on ylijäämää juustonvalmistuksessa. Kaikki muu tässä ruuassa oli hyvää paitsi itse "juusto".

Iltapäivästä pakkauduttiin koko perhe taas autoon ja lähdettiin kohti kotia. Poismeno matkalla köytiin IKEAssa (kuulemma näille on oikeesti Big Deal mennä IKEAan haha!). Matkalla pysähdyttiin syömään kivaan raflaan, ja Buffalo wings annos oli super hyvä!

Kaiken kaikkiaan tosi kiva reissu, ihanaa että on tällänen perhe joka tykkää käydä kaikkialla!