keskiviikko 18. marraskuuta 2015

ROTARY ORIENTATION CAMP

Jostain kumman syystä tää postaus on jäänyt tänne pelkäksi luonnokseksi ja en oo postannut! Mutta tässä selittelen että mitä tapahtuu vaihtariviikonlopuissa! 

Tosiaan tossa ekana viikonloppuna koulun alun jälkeen olin mun piirin, eli 7150:n ensimmäinen orientaatioleiri. Siitä onkin jo kaksi viikkoa! Se pidettiin Baldwinsville nimisessä kaupungissa, jossa mun ihana country contact asuu ja sinne on matkaa noin 20 minuuttia autolla. 


Saavuttiin perjantaina Baldwinsvillen suerakuntatalolle tms kirkkopaikkaan. Eka päivö meni lähinnä tutustuessa toisiin vaihtareihin, oli vähän sellasta workshopmaista koulutusta keskustellen pienryhmissä. Pelattiin koripalloa ja syötiin ja kuunneltiin musiikkia ja vaihdettiin kokemuksia keskenään. 
Majotuttiin paikallisten Rotarien luona. Mä ja saksalainen Johanna majotuttiin todella mukavassa perheessä Baldwinsvillen maaseudulla. Perheen äiti on kotosin Ruotsista ja vitsailtiinkin että "We're equally away from home" eli ollaan yhtälailla kaukana kotoa. Perheen nuorempi tyttö on tällä hetkellä Saksassa vaihdossa ja itseasiassa 20 min lähellä tän Johannan kotikaupunkia! Vanhempi tyttö, Anna, on senior ja tosi mukava.


Lauantaina vaiheltiin pinssejä ja käyntikortteja, otettiin ihan hurjasti kuvia myös! Tehtiin englannin kielen kokeen kuunteluosuus, joka on siis sitä varten että Rotaryt näkee jos tarttee kieli tutorointia. Lisäæ koulutusta ja vakavaa aihettakin, esimerkiksi kaupungin poliisi tuli juttelemaan meille ja keskusteltiin paljon säännöistä. 
Meillä oli myös maissinkuorinta kisa! Oli ihan sika hauskaa ja mun joukkue voitti!!! En ollu koskaan ennen kuorinut maissia niin uusi kokemus koettu. Maissi on siis kotoisin itäisestä USA:sta ja täällä on tosi paljon maissipitäjiä. 


Illalla isäntäperheen tyttö vei tpisen vaihtarin, Johannan, ja mut jätskille ja oli toosi hyvää peanutbutter-chocolate jäätelöä! 
Sunnuntaina jouduttiin pukee päälle super isot (kaikilla oli sama koko) Rotary T-paidat bleisereiden alle... Meillä oli kyllä hauskaa nauraessa noille paidoille. Meillä oli vielä pienryhmissä workshopmaista juttelemista esimerkiksi yhteydenpidosta kotiin ja rahankäytöstä. 


Tosi kiva oli kun meillä oli Country contactin kanssa oma hetki. Mun country contact, Mindy, asuu siis Baldwinsvillessä ja oon tänä vuonna sen ainut "hoidettava". En ois parempaa yhteyshenkilö voinut toivoa! Hän oli jo lentokentällä vastassa, mutta tän viikonlopun aikana pääs ihan kunnolla juttelemaan ja tutustumaan enemmän. Lisäksi Mindyn poika, Derrick, on ihan huippu! Meillä kohtaa huumorintajut tosi hyvin ja hän on ollut Taiwanissa vaihdossa vuosia sitten joten ymmärtää tosi hyvin mitä on menossa mun elämässä! 
Ylipäätään oli todella mukava viikonloppu ja ootan kovasti joulukuussa olevaa NYC matkaa näitten ja toisen piirin kanssa (Elias Suomesta tulee olee siellä ja oon todella innoissaan!) Mun piiri on siis D7150 ja kattaa aluenumeron 315 eli Upstate New York! 

Maija x


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti