lauantai 5. syyskuuta 2015

WHAT AM I DOING HERE?

Kun oon täällä mantereella ollu jo neljä viikkoa ja perheessä myöskin melkeen neljä, niin voisin vähän lisäks kertoa mitä oon tehnyt täällä! 





Viikonloppusin ja sillon kun kaikki oli vielä lomalla (vanhin poika on trade schoolissa jo viikon ollut) niin päätetään päivällispöydässä mikä leffa katotaan. 
Ollaan esimerkiksi ehitty kattoa Shaun of Death (tosin ei loppuun asti, koska netti lopetti toimintansa...), Kingsman the secret service ja MadMax. Tosi kiva tapa musta! 



Perus perhe -ja kotielämää tää on pitkälti täällä ollu! Yleensä päivät menee perheen kanssa puuhatessa, telkkaria kattoessa, kävelyillä ja kirjaa lukiessa. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta tiistaina alkaa koulu ja sitten onkin tekemistä ihan yllin kyllin! Toisaalta vähän outoa tällänen rauhallinen kotielämäntapa koska ihan koko kesän Suomessa olin menossa! 


Pääsin koulun Cross Country teamiin ja vaikka koko joukkue on harjotellu 17.8 asti, niin mä hyppään mukaan tiistaina koulunalkamispäivänä. 



Ollaan käyty Destiny USA (se on koko USAn yks isoimmista!!!) kauppakeskuksessa pari kertaa shoppailemassa, monta kertaa Targetissa, ruokakaupassa Wegmansilla ja parilla pikku automatkalla joista täällä oon kertonu! 


Koti-ikävää ei toistaseks oo, uskon että viimestään joulun aikoihin alkaa tulla. Tietysti kun en vielä tunne täältä ketään mun koululaista niin on vähän tyhmää ja kiinnostaa ehkä liikaakin kavereitten tekemiset Suomessa...


Opin joka päivä enemmän enkkua ja siis välillä rasittaa kirjoittaa suomea jotain blogikirjotusta tehdessä (niinkun nyt) tai kaverille viestiä laittaessa, koska elän täällä ihan täydellisesti enkun keskellä! Vaikka oon suht hyvä englannissa, niin on se ihan eri juttu jutella Erasmus projektissa eurooppalaisten kaa kaikille vierasta kieltä kuin täällä jutella koko elämänsä englanninkielisessä maassa asuneen kanssa. Usein tuleekin kysyttyä "Can you repeat?", "What does that mean?" tai "Pardon?" perheen kanssa jutellessa. 


Nautin mun elämästä täällä, koitan päässä pienestä varautuneisuudesta eroon että pystyisin olee oikeesti 100% oma outo ja temperamenttinen itteni (siis mulla on hyvä olla täällä, mutta se viimeinen pieni varautuneisuus siis mitä tarkotan) ja koitan olla välittämättä tyhmistä pikkujutuista (jos ei ole lempiruokaa päivällisellä etc)

Maija xx



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti